Eurowings: Kártérítés járatkésések és járattörlések esetén

A 261/2004/EK rendelet szerinti kártérítésre való jogosultság

A 261/2004/EK uniós rendelet mentőöv a légi utazás során kellemetlenséget szenvedő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha az EU-ból induló járata késik, törölték vagy túlfoglalás áldozata lett, kártérítésre jogosult. Ez pedig akár 600 euró is lehet! Fontos, hogy a rendelet minden légitársaságra vonatkozik, így az Eurowingsre is. Ez a rendelet az utasjogok védelmének sarokköve, és biztosítja, hogy a légitársaságok felelősséget vállaljanak az utasoknak okozott kellemetlenségekért.

Ha Ön olyan helyzetbe kerül, hogy járata több mint három órát késik, előzetes értesítés nélkül törölték, vagy túlzsúfoltság miatt nem tudott felszállni, joga van pénzügyi kártérítést követelni. A Kártérítési igény oldalunkon minden szükséges információt megtalál a további teendőkről, és mi segítünk Önnek az eljárás során.

Eurowings járatkésésért járó kártérítés - mikor és hogyan működik

Ha az Eurowings járatával repül, és járata több mint 3 órát késik, jogosult lehet kártérítésre. Ez egyszerű: csak látogasson el a késett járat oldalra, hogy megtudja, jogosult-e a kártérítésre. És ha igen, mi segíthetünk visszakapni a pénzét. Nemcsak abban segítünk, hogy megállapítsd, jogosult vagy-e kártérítésre, hanem minden támogatást megadunk ahhoz, hogy kommunikálhass a légitársasággal.

A járatkésések számos kellemetlenséget okozhatnak, az elmaradt találkozóktól kezdve a szállásfoglalások vagy csatlakozó járatok elvesztéséig. Ilyen esetekben fontos tudnia, hogy vannak jogai, és mi segítünk élni velük. Szolgáltatásainkat úgy alakítottuk ki, hogy a lehető legkényelmesebb és leghatékonyabb legyen az Ön számára, így felesleges stressz és időveszteség nélkül kaphatja meg az Önt megillető kártérítést.

Eurowings járattörlési kártérítés - mikor és hogyan működik

A járattörlés nagy csalódás lehet, de az EU 261/2004 rendeletnek köszönhetően kártérítést kaphat. Ha az Eurowings úgy törli a járatát, hogy legalább 14 nappal korábban nem értesítette Önt, jogosult kártérítésre. További információkat a törölt járat oldalon talál. A járattörlésnek számos oka lehet, de hacsak nem rendkívüli körülmények miatt történik, Ön jogosult pénzügyi kártérítésre.

Ha ez történik Önnel, fontos, hogy gyorsan cselekedjen. Vegye fel velünk a kapcsolatot a Refundio.hu-nál, és mi segítünk kideríteni, hogy jogosult-e kártérítésre, és ha igen, gondoskodunk annak kifizetéséről. Csapatunk nagy tapasztalattal rendelkezik a hasonló helyzetek kezelésében, és pontosan tudjuk, milyen lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy megkapja, ami jár Önnek.

Mennyi kártérítésre jogosult az utas?

A kártérítés összege a járat hosszától függően változik:

  • Legfeljebb 1500 km-es repülés esetén a kártérítés legfeljebb 250 EUR lehet.
  • Az EU-n belüli, 1500 km feletti, illetve 1500 és 3500 km közötti járatok esetében a kártalanítás 400 EUR-ig terjedhet.
  • Az EU-n kívüli, 3500 km feletti járatok esetében a kártérítés 600 EUR-ig terjedhet.

Példák:

  • Egy Prágából Berlinbe tartó járat (kb. 280 km) 250 EUR kártérítést jelenthet.
  • Egy Prágából Portóba tartó járat 400 EUR kártérítést jelenthet.
  • Egy Prágából New Yorkba tartó repülőút (kb. 6600 km) 600 EUR kártérítést jelenthet.

Ezeket az összegeket az uniós rendeletek határozzák meg, és arra szolgálnak, hogy az utasokat kártalanítsák a járat késése vagy törlése miatti időveszteségért és kellemetlenségekért. Fontos megjegyezni, hogy ezek az összegek rögzítettek, és nem függnek a jegy árától. Bármennyit is fizetett a jegyéért, a kártérítés összege azonos, és célja, hogy tükrözze az Önt ért kellemetlenségek mértékét.

Mikor jár a kártérítés

Ön akkor jogosult kártérítésre, ha a 261/2004/EK uniós rendeletben meghatározott feltételek teljesülnek. Nem jogosult azonban kártérítésre rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási körülmények vagy sztrájk esetén.

Példák azokra a helyzetekre, amikor Ön nem jogosult kártérítésre:

  1. A járatot súlyos vihar miatt törölték.
  2. A járat késett a repülőtéri személyzet sztrájkja miatt.
  3. A járatot rendkívüli körülménynek minősülő műszaki problémák miatt törölték.

Fontos megjegyezni, hogy a légitársaságok kötelesek tájékoztatni Önt a jogairól, és alternatív járatot vagy visszatérítést biztosítani Önnek. Ha járata késik vagy törölték, és nem biztos abban, hogy jogosult-e kártérítésre, forduljon hozzánk bizalommal. A Refundio.hu-nél készséggel állunk rendelkezésére minden információval, és segítünk Önnek a folyamat során.

Hogyan kaphatok kártérítést az Eurowings járatának késése vagy törlése esetén?

Két lehetősége van:

  1. Megpróbálhat kártérítést kérni közvetlenül az Eurowings honlapján.
  2. Vagy mindent ránk bízhat a Refundio.hu oldalon. Mi minden lépést elintézünk Ön helyett, és ezzel időt és gondot spórolunk Önnek.

Ha úgy dönt, hogy maga szerzi meg a visszatérítést, az nehézkes folyamat lehet. Formanyomtatványokat kell kitöltenie, kommunikálnia kell a légitársasággal, és esetleg elutasítással kell szembenéznie. Ha viszont kapcsolatba lép velünk, mi mindent elintézünk. Csapatunk nagy tapasztalattal rendelkezik a légitársaságokkal folytatott tárgyalások terén, és tudjuk, hogyan érhetjük el a legjobb eredményt ügyfeleink számára.

Mi a teendő, ha a légitársaság elutasítja a kártérítést?

Ha az Eurowings elutasítja a kártérítési igényét, ne essen kétségbe. Mi a Refundio.hu-nél segíthetünk. Csak töltse ki űrlapunkat, és mi elintézzük a többit. Lépésről lépésre végigvezetjük Önt az eljáráson, és harcolunk a jogaiért.

Ha a légitársaság elutasítja a kártérítési kérelmét, az frusztráló lehet. De ne aggódjon, nincs egyedül. Csapatunk itt van, hogy segítsen. Tudásunkkal és tapasztalatunkkal javíthatjuk a siker esélyeit. Ha elutasítást tapasztalt, lépjen kapcsolatba velünk, és segítünk kitalálni a következő lépéseket.

Ha kártérítést szeretne kapni az Eurowings járatának késése vagy törlése miatt, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk. A Refundio.hu-nél készen állunk arra, hogy segítsünk Önnek megkapni azt, ami jogosan jár.

Az egyes légitársaságok áttekintése