FlyDubai: Kártérítés járatkésések és járattörlések esetén

A 261/2004/EK rendelet szerinti kártérítésre való jogosultság

A 261/2004/EK uniós rendelet mentőöv a légi utazás során kellemetlenséget szenvedő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha az EU-ból induló vagy európai légitársasággal közlekedő járat késik, törlik vagy túlfoglalás történik, Ön jogosult lehet pénzügyi kártérítésre. Akár 600 euróig! Ez a rendelet az utasok jogainak védelmét szolgálja, és biztosítja, hogy a légitársaságok tisztességesen és átláthatóan járjanak el.

Ha olyan helyzetbe kerül, hogy a járata több mint három órát késik, előzetes értesítés nélkül törölték, vagy ha túlfoglalás miatt nem tudott felszállni, akkor jogosult kártérítést követelni. Fontos tudni, hogy a rendelet minden olyan járatra vonatkozik, amely az EU valamelyik repülőteréről száll fel, vagy az EU-ba irányuló, európai légitársasággal közlekedő járatra. Ez azt jelenti, hogy ha a FlyDubai légitársasággal repül Prágából, akkor ez a rendelet védi Önt.

A FlyDubai járatkésésért járó kártérítés - mikor és hogyan működik

Ha a FlyDubai járatával repül, és járata több mint három órát késik, jogosult lehet kártérítésre. Fontos, hogy a késést az érkezéskor, nem pedig az induláskor számítják. Ez azt jelenti, hogy ha a repülőgép késve száll fel, de a pilótának sikerül behoznia az időt, és kevesebb mint három órás késéssel landol, nem jogosult kártérítésre. Ha viszont három óránál nagyobb késéssel száll le, akkor jogosult kártérítésre.

Hogyan kell eljárni? Fordulhat közvetlenül a légitársasághoz, vagy igénybe veheti szolgáltatásainkat a Refundio.hu oldalon, hogy segítsünk rendezni az ügyet. Mi a Refundio.hu-nél tapasztalattal rendelkezünk arról, hogyan kommunikálnak a légitársaságok, és milyen információkra van szükségük ahhoz, hogy sikeresen tárgyaljanak az Ön nevében a kártérítésről.

FlyDubai járattörlési kártérítés - mikor és hogyan működik

A járattörlések mindig kellemetlenek, de a FlyDubai és a 261/2004-es uniós rendelet segítségével az Ön oldalán kártérítést kaphat. Ha a járattörlésről kevesebb mint 14 nappal a tervezett indulás előtt értesítik, a kártérítés elérhető közelségbe kerülhet. Ebben az esetben fontos, hogy ellenőrizze, a légitársaság felajánlott-e olyan alternatív járatot, amely megfelel Önnek. Ha nem, akkor jogosult lehet kártérítésre.

Hogyan kell eljárni? Ismét szerencsét próbálhat egyedül, vagy felveheti velünk a kapcsolatot a Refundio.hu címen, és mi mindent elintézünk. Szolgáltatásaink azért vannak, hogy időt és stresszt spóroljunk Önnek. Kitölt egy egyszerű űrlapot a weboldalunkon, a többiről pedig mi gondoskodunk. Tárgyalni fogunk a légitársasággal, hogy biztosítsuk az Önt megillető kártérítést.

Mekkora kártérítésre jogosult az utas?

A kártérítés összege a járat hosszától függően változik. Az 1500 km-es távolságig terjedő járatok esetében a kártérítés 250 €, az 1500 és 3500 km közötti járatok esetében 400 €, a 3500 km feletti járatok esetében pedig akár 600 € is lehet. Ha például Prágából Dubajba repül, és törlik a járatát, 600 €-ra is jogosult lehet! Ne feledje azonban, hogy ha a légitársaság olyan alternatív járatot kínál, amely két óránál rövidebb késéssel juttatja el Önt úti céljához, a kártérítés 50%-kal csökkenthető.

Képzelje el, hogy nyaralást tervez, és a Rómába tartó járatát törlik. Ha az utolsó pillanatban értesítették, és több órát kellett a repülőtéren töltenie a következő járatra várva, akkor 250 eurós kártérítésre lehet jogosult. Ha pedig tovább kellett volna repülnie, például Rómából New Yorkba, és az első járat törlése miatt lekéste a csatlakozó járatot, a kártérítés még magasabb lehet.

Mikor jogosult kártérítésre

Kártalanítás jár, ha a járat késik, törlésre kerül, vagy ha túlfoglalás történik. De vigyázzon, nem minden esetben jogosult kártérítésre. Ha rendkívüli körülmények, például rossz időjárás vagy sztrájk okozza a késést vagy törlést, akkor nem kaphat kártérítést. Hasonlóképpen, ha Önt kellő időben értesítették a járattörlésről, vagy ha Ön bizonyos juttatásokért cserébe önként lemond a helyéről, akkor sem jogosult kártérítésre.

Példák azokra a helyzetekre, amikor Ön nem jogosult kártérítésre, például ha:1. a járatot a járat biztonságát veszélyeztető kedvezőtlen időjárási körülmények miatt törölték.2. a járatot a repülőtéri személyzet olyan sztrájkja miatt törölték, amelyre a légitársaságnak nincs ráhatása.3. Önt a törlésről több mint 14 nappal a tervezett indulás előtt tájékoztatták, és egy Önnek megfelelő alternatív járatot ajánlottak fel.

Hogyan kaphatok kártérítést a FlyDubai járatának késése vagy törlése miatt?

Két lehetősége van. Vagy megpróbálhat saját maga tárgyalni a kártérítésről a FlyDubai weboldalán keresztül, vagy ránk bízhatja ezt a feladatot. A Refundio.hu címen szívesen segítünk Önnek. Csak töltse ki az űrlapot, és mi mindent elintézünk. Szolgáltatásainkat úgy alakítottuk ki, hogy a lehető legkényelmesebb és leghatékonyabb legyen az Ön számára. Mi intézünk minden kommunikációt a légitársasággal, összegyűjtjük a szükséges dokumentumokat és tárgyalunk az Ön nevében, hogy biztosítsuk a megérdemelt kártérítést.

Ha úgy dönt, hogy egyedül tárgyal, ne feledje, hogy a folyamat bonyolult és időigényes lehet. Szüksége lesz a járatára vonatkozó összes információra, beleértve a járat számát, az indulási és érkezési dátumot és időpontot, valamint a késés vagy törlés okát. Ha sikerül kártérítést kialkudnia, nagyszerű! Ha nem, akkor bármikor kapcsolatba léphet velünk.

Mi a teendő, ha a légitársaság elutasítja a kártérítést?

Ha a FlyDubai elutasítja a kártérítési igényét, ne essen kétségbe. A Refundio.hu címen kapcsolatba léphet velünk, és mi segítünk Önnek. Csak töltse ki az űrlap, és mi elintézzük a többit. A folyamat minden egyes lépését kommunikálni fogjuk Önnel, és mindent megteszünk azért, hogy megkapja, ami jogosan jár Önnek. Csapatunk nagy tapasztalattal rendelkezik a kártérítési tárgyalások terén, és ismeri az összes trükköt, amellyel a légitársaságok elkerülhetik a fizetést. Ne féljen kapcsolatba lépni velünk, azért vagyunk itt, hogy segítsünk Önnek megkapni azt, ami jár Önnek.

Az egyes légitársaságok áttekintése