British Airways: Kártérítés járatkésések és járattörlések esetén

A 261/2004/EK rendelet szerinti kártérítésre való jogosultság

A 261/2004/EK uniós rendelet mentőöv a légi utazás során kellemetlenséget szenvedő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha az EU-ból induló vagy európai légitársasággal közlekedő járat késik, törlik vagy túlfoglalás történik, Ön jogosult lehet pénzügyi kártérítésre. És ez még nem minden! Ha járatát törölték, és erről kevesebb mint 14 nappal a tervezett indulás előtt értesítették, szintén jogosult kártérítésre.

Ez a rendelet az EU-ban az utasok jogainak védelmének sarokköve, és biztosítja, hogy a légitársaságokat felelősségre vonják az okozott kellemetlenségekért. Ha olyan helyzetbe kerül, hogy járata több mint 3 órát késik, törölték, vagy ha túlfoglalás miatt nem tudott felszállni, jogosult kártérítésre, amely jelentősen enyhítheti az utazással járó kellemetlenségeket.

A British Airways járatkésésért járó kártérítés - mikor és hogyan működik

Ha a British Airways járatával repül, és járata legalább 3 órát késik, jogosult lehet kártérítésre. Fontos, hogy a késést az érkezés, nem pedig az indulás időpontja alapján számítják. Hogyan kell ezt megtenni? Igényelheti közvetlenül a légitársaságtól, vagy lépjen kapcsolatba velünk a Refundio.hu címen, ahol segítünk Önnek az eljárás során.

A járat késését számos tényező okozhatja, a műszaki problémáktól kezdve a rossz időjárásig. Ha a késést nem rendkívüli körülmények okozták, Ön jogosult kártérítésre. A Refundio.hu csapatunk segít lépésről lépésre végigvezetni Önt a kártérítési igénylés folyamatán, és biztosítani, hogy megkapja, ami jár Önnek.

British Airways járattörlési kártérítés - mikor és hogyan működik

Ha a British Airways törli a járatát, jogosult lehet kártérítésre, ha a járattörlésről kevesebb mint 14 nappal a tervezett indulás előtt értesítették. Ebben az esetben közvetlenül a légitársaságnál igényelheti a kártérítést, vagy felveheti velünk a kapcsolatot a Refundio.hu címen, ahol segítünk Önnek az eljárás során.

A járattörlések nagyon kiábrándítóak lehetnek, különösen, ha fontos utazásról vagy nyaralásról van szó. Ilyenkor jó tudni, hogy van valaki, aki segíthet Önnek kártérítést kapni, amely legalább részben kárpótolhatja az elvesztegetett időt és a kellemetlenségeket. A Refundio.hu-nél arra szakosodtunk, hogy segítsünk az utazóknak kártérítést kapni a törölt járatokért, felesleges bonyodalmak és stressz nélkül.

Mekkora kártérítésre jogosult egy utas?

A kártérítés összege a járat hosszától függően változik:

  • Az 1500 km-es távolságig terjedő járatok esetében a kártérítés legfeljebb 250 euró lehet.
  • Az EU-n belüli, 1500 km feletti, illetve 1500 és 3500 km közötti járatok esetében a kártalanítás 400 EUR-ig terjedhet.
  • Az EU-n kívüli, 3500 km feletti járatok esetében a kártalanítás 600 EUR-ig terjedhet.

Példák:

  • Egy Prágából Londonba tartó járat (kb. 1030 km) késés esetén 250 EUR kártérítést jelenthet.
  • Egy Prágából Madridba tartó járat törlése esetén 400 EUR kártérítést jelenthet.
  • Egy Prágából New Yorkba tartó járat (kb. 6600 km) késés esetén 600 EUR kártérítést jelenthet.

Fontos megjegyezni, hogy ezeket az összegeket az uniós rendelet határozza meg, és nem függnek a jegy árától. Ez azt jelenti, hogy még akkor is teljes kártérítést kaphat, ha kevesebbet fizetett a jegyéért. Akár rövid, akár hosszú járatról van szó, a késések vagy járattörlések esetén méltányos kártérítésre jogosult.

Mikor jogosult kártérítésre

Ön jogosult kártérítésre, ha járata késik, törlik vagy túl van foglalva, mindezt rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárás vagy sztrájk nélkül. Nem jogosult kártalanításra, ha:

  1. Önt a járattörlésről több mint 14 nappal az indulás előtt értesítik.
  2. a járatot a légitársaságon kívül eső rendkívüli körülmények miatt törölték.
  3. A járat késik, és kevesebb mint 3 órás késéssel érkezik meg a célállomásra.

Fontos megjegyezni, hogy a 261/2004/EK uniós rendelet az utasok jogainak védelmét szolgálja, még akkor is, ha a légitársaság azt állítja, hogy nem felelős a késésért vagy törlésért. Ha kártérítési igényét elutasítják, és megfelel a rendeletben foglalt feltételeknek, joga van érvényesíteni jogait. Ebben segíthet a Refundio.hu csapata.

Hogyan kaphatok kártérítést a British Airways járatának késése vagy törlése miatt?

Két lehetősége van. Az első, hogy közvetlenül a British Airwaysnél nyújtja be igényét. A második, és véleményünk szerint sokkal egyszerűbb, ha mindent ránk bíz a Refundio.hu oldalon. Szolgáltatásunk egyszerű és problémamentes. Ön kitölti az űrlapot, mi pedig mindent elintézünk. Mi több? Nem számítunk fel semmilyen előzetes díjat. Ön csak azután fizet, hogy sikeresen kártérítést kapott.

A kártérítés megszerzésének folyamata kihívást jelenthet és időigényes lehet, különösen, ha nem ismeri a jogi eljárásokat és szabályokat. A Refundio.hu-nál teljes körű szolgáltatást nyújtunk, a követelésének felmérésétől kezdve a légitársasággal való kommunikáción át a jogi képviselet biztosításáig, ha szükséges. Célunk, hogy a folyamatot a lehető legegyszerűbbé és leghatékonyabbá tegyük az Ön számára, hogy felesleges vesződség nélkül megkapja az Önt megillető kártérítést.

Mi a teendő, ha a légitársaság elutasítja a kártérítést?

Ha a British Airways megtagadja Öntől a kártérítést, ne essen kétségbe. A Refundio.hu címen felveheti velünk a kapcsolatot. Csak töltse ki az űrlapunkat, és mi elintézzük a többit. Az Ön nevében tárgyalni fogunk a légitársasággal, és megpróbáljuk megszerezni az Önt megillető kártérítést. Csapatunk nagy tapasztalattal rendelkezik a kártérítési tárgyalások terén, és tudjuk, hogyan kell eljárni, hogy a lehető legjobb megállapodást érjük el az Ön számára.

Ha a légitársaság elutasítja az Ön kártérítési igényét, annak számos oka lehet. Előfordulhat, hogy az elutasítás a rendelet téves értelmezésén vagy helytelen tájékoztatáson alapul. Ilyen esetekben fontos, hogy legyen valaki, aki ismeri a jogait, és képes hatékonyan kommunikálni a légitársasággal. A Refundio.hu-nél nem félünk kiállni az Ön jogaiért, és gondoskodunk arról, hogy megkapja, ami jogosan jár Önnek.

Ha további kérdései vannak a késés vagy törölt járat kártérítésével kapcsolatban, vagy ha lekéste a csatlakozó járatot, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal. Azért vagyunk itt, hogy segítsünk Önnek megkapni azt, ami jogosan jár.

Az egyes légitársaságok áttekintése