KLM: Kártérítés járatkésések és járattörlések esetén

A 261/2004/EK rendelet szerinti kártérítésre való jogosultság

A 261/2004/EK uniós rendelet mentőöv a légi utazás során kellemetlenséget szenvedő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha az EU-ból induló járata késik, törölték, vagy ha Önt túlfoglalás áldozatává tették, jogosult kártérítésre. Ez pedig akár 600 euró is lehet! A kártérítési igény oldalon többet megtudhat arról, hogyan teheti ezt meg.

Ez a rendelet az EU-ból induló járatokra vonatkozik, de az EU-ba érkező járatokra is, amennyiben azokat európai légitársaságok üzemeltetik. Ez azt jelenti, hogy ha a KLM-mel repül New Yorkból Amszterdamba, a 261/2004/EK uniós rendelet ugyanúgy vonatkozik Önre, mintha Amszterdamból repülne. Ez jó hír azoknak az utasoknak, akiknek előre nem látható helyzetek miatt meghiúsulhatnak a terveik.

KLM járatkésési kártérítés - mikor és hogyan működik

Ha Ön a KLM-mel repül, és járata több mint 3 órát késik, jogosult lehet kártérítésre. Fontos, hogy a késést az érkezéskor, nem pedig az induláskor számítják ki. Hogyan kell ezt megtenni? Felveheti a kapcsolatot közvetlenül a KLM-mel, vagy mindent ránk bízhat a Refundio.hu oldalon. A késett járat oldalunkon minden szükséges információt megtalál.

A járat késését számos tényező okozhatja, többek között a repülőgép műszaki problémái vagy a légiforgalom késése. Ha ez történik Önnel, fontos, hogy megőrizzen minden olyan dokumentumot, például a beszállókártyát és a késésről szóló igazolást, amelyre a kártérítési igényéhez szüksége lehet. Ha pedig bonyolultnak találja az eljárást, ne féljen kapcsolatba lépni velünk. A Refundio.hu-nál a "KLM kártérítés" szakértői vagyunk, és segíthetünk Önnek abban, hogy megkapja, ami jogosan megilleti.

KLM járattörlési kártérítés - mikor és hogyan működik

A járattörlések igazán stresszesek lehetnek. Ha azonban a KLM-mel repül, és járatát kevesebb mint 14 nappal a tervezett indulás előtt törlik, jogosult lehet kártérítésre. Minden attól függ, hogy milyen gyorsan értesítették Önt a járattörlésről, és milyen alternatív járatokat ajánlottak fel Önnek. További információkért látogasson el a törölt járat oldalunkra.

Ha törölték a járatát, és olyan alternatív járatot ajánlottak fel, amely több mint 4 órás késéssel juttatja el Önt a célállomásra, akkor is jogosult a kártérítésre. Ha pedig a járattörlés miatt lekésett egy csatlakozó járatot, akkor is jogosult lehet kártérítésre a csatlakozó járat lekésése miatt. Ebben az esetben fontos, hogy az összes járat egy foglalás részét képezze.

Mekkora kártérítésre jogosult az utas?

A kártérítés összege a járat hosszától függően változik:

  • Legfeljebb 1500 km-es repülés esetén a kártérítés legfeljebb 250 EUR lehet.
  • Az EU-n belüli, 1500 km feletti, illetve az 1500 és 3500 km közötti járatok esetében a kártalanítás 400 EUR-ig terjedhet.
  • Az EU-n kívüli, 3500 km feletti járatok esetében a kártalanítás 600 EUR-ig terjedhet.

Példák? Egy Prágából Amszterdamba tartó járat 1500 km alatt van, így a kártérítés 250 EUR lenne. Egy Prágából New Yorkba tartó járat 3500 km felett van, így akár 600 EUR-t is kaphat. Ha pedig Prágából Madridba repülne, ami 1500 és 3500 km között van, akkor 400 € kártérítésre számíthatna.

Fontos megjegyezni, hogy ezek az összegek maximumok, és a tényleges kártérítés a körülményektől, például a késés hosszától és a felajánlott alternatív járatoktól függően alacsonyabb is lehet. A Refundio.hu-nál azonban arra törekszünk, hogy ügyfeleink a lehető legnagyobb kártérítést kapják a "KLM kártérítés" címén.

Mikor jár a kártérítés

Kártérítési igény akkor keletkezik, ha egy járat késik, törlésre kerül, vagy ha túlfoglalás történik. De vigyázzon, nem minden esetben jogosult kártérítésre. Ha a járatát rendkívüli körülmények, például rossz időjárás vagy a repülőtéri személyzet sztrájkja miatt késik vagy törlik, nem jár kártérítés. Egy másik példa, ha a járattörlésről 14 napnál korábban értesítették.

Egy másik olyan helyzet, amikor nem jogosult kártérítésre, ha nem európai légitársasággal repül az EU-n kívülre. Ha pedig Ön bizonyos juttatásokért cserébe önként lemondott a repülőjegyéről, szintén nem jogosult kártérítésre. Azokról a helyzetekről, amikor nem jár kártalanítás, a Kivételes körülmények oldalon talál további információkat.

Hogyan kaphatok kártérítést a KLM járatának késése vagy törlése miatt?

Két lehetősége van. Az első, hogy közvetlenül a KLM-hez fordul, és kitölti az űrlapot. A második, és véleményünk szerint sokkal egyszerűbb, ha mindent ránk bíz a Refundio.hu-nél. Csak töltse ki űrlapunkat, és mi mindent elintézünk. Szolgáltatásunk egyszerű és problémamentes.

A kártérítés megszerzésének folyamata kihívást jelenthet és időigényes lehet, különösen, ha nem ismeri a jogi eljárásokat. A Refundio.hu-nál szakértői csapatunk készen áll arra, hogy lépésről lépésre segítsen Önnek. A nyomtatvány kitöltésétől a légitársasággal való kommunikációig azért vagyunk itt, hogy biztosítsuk, hogy megkapja a megérdemelt kártérítést.

Mi a teendő, ha a légitársaság megtagadja a kártérítést?

Ha a KLM elutasítja a kártérítési igényét, ne essen kétségbe. A Refundio.hu oldalon kapcsolatba léphet velünk. Segítünk megvizsgálni a lehetőségeket, és ha valóban jogosult vagy kártérítésre, mindent megteszünk, hogy megkapd azt. Csak töltse ki a űrlapot, és mi mindent elintézünk.

Néha a kártérítés megszerzésének folyamata bonyolult lehet, különösen, ha a légitársaság ésszerűtlennek tűnő érveket hoz fel. Ilyenkor fontos, hogy legyen valaki, aki segít Önnek jogai érvényesítésében. A Refundio.hu-nél tapasztalattal rendelkezünk a bonyolult ügyek kezelésében, és nem félünk szembeszállni a légitársaságokkal, hogy ügyfeleink megkapják, ami jogosan jár nekik.

Ha késett vagy törölt járatot tapasztalt a KLM járatával, vagy ha túlfoglalással érintett, ne habozzon, vegye igénybe szolgáltatásainkat. A Refundio.hu-nél azért vagyunk itt, hogy segítsünk Önnek az Önt megillető kártérítéshez jutni.

Az egyes légitársaságok áttekintése