Volotea Airlines: Kártérítés járatkésések és járattörlések esetén

A 261/2004/EK rendelet szerinti kártérítésre való jogosultság

A 261/2004/EK uniós rendelet mentőöv a légi utazás során problémákkal küzdő utasok számára. Egyszerűen fogalmazva, ha járatát késik, törlik vagy túlfoglalt, Ön jogosult lehet pénzügyi kártérítésre. Ez a rendelet minden olyan járatra vonatkozik, amely az EU-ból indul vagy az EU-ba tart egy EU-ban bejegyzett légitársasággal. Fontos azonban megérteni, hogy nem minden helyzet kompenzálható. Ha például egy légitársaság bizonyítani tudja, hogy a járat késését vagy törlését az irányításán kívül eső rendkívüli körülmények okozták, a kártalanítás nem jár.

Ha késik vagy törlik a járatát, jó, ha tudja, hogy bizonyos ingyenes szolgáltatásokra jogosult, például frissítőkre és szükség esetén szállásra. Ha pedig olyan helyzetbe kerül, amelyben kártérítésre jogosult, jó, ha tudja, mit kell tennie annak érdekében, hogy igényét elismerjék. Minden szükséges információt megtalál a kártérítési igény oldalunkon.

Volotea Airlines járatkésésért járó kártérítés - mikor és hogyan működik

Ha a Volotea Airlines járatával repül, és járata több mint három órát késik, jogosult lehet kártérítésre. Fontos ellenőrizni, hogy a késést nem rendkívüli körülmények, például szélsőséges időjárási körülmények vagy sztrájk okozta-e, mivel ezekben az esetekben nem jogosult kártérítésre. Ha azonban a késést nem ezek a tényezők okozták, akkor a Volotea Airlines az uniós előírásoknak megfelelően kártérítésre számíthat.

Fontos megjegyezni azt is, hogy a kártérítéshez való jog nem korlátozódik a pénzügyi kártérítésre. Ön jogosult továbbá a késéssel kapcsolatos tájékoztatásra, valamint szükség esetén frissítők és szállás formájában történő segítségnyújtásra. Ha olyan helyzetbe kerül, hogy járata késik, mindenképpen vegye fel a kapcsolatot a légitársaság személyzetével, és kérjen tájékoztatást a jogairól. Ha pedig további segítségre van szüksége, a járatkésés oldalunkon minden szükséges információt megtalál.

Volotea Airlines járattörlési kártérítés - mikor és hogyan működik

Ha a Volotea Airlines törli a járatát, Ön jogosult kártérítésre, ha nem tájékoztatta Önt a járattörlésről legalább 14 nappal a tervezett indulás előtt. Ha alternatív közlekedési lehetőséget ajánlottak fel Önnek, és csak nagy késéssel érkezik meg úti céljához, szintén jogosult lehet kártérítésre. Ebben az esetben fontos, hogy megőrizze a járatával kapcsolatos összes dokumentumot, például a beszállókártyákat és a késésről szóló visszaigazolást, amelyek fontosak lehetnek az igénye bizonyításához.

Ha járatát törölték, és nem értesítették időben, vagy ha az alternatív közlekedési lehetőség nem volt megfelelő, kártérítésre lehet jogosult. Ez a kártérítés történhet pénzügyi kártérítés formájában vagy a légitársaság által felajánlott más formában, például további járatokra szóló utalványok formájában. Fontos tudni, hogy Önnek joga van megválasztani, hogy pénzügyi kártérítést vagy a kártérítés más formáját kéri. A törölt járat esetén teendő teendőkről bővebben a törölt járat oldalon tájékozódhat.

Mekkora kártérítésre jogosult az utas?

A kártérítés összege a járat hosszától függően változik, és akár 600 euró is lehet. Itt találja a részleteket:

  • Legfeljebb 1500 km-es repülés esetén a kártérítés legfeljebb 250 € lehet.
  • Az EU-n belüli, 1500 km-nél hosszabb, illetve az 1500 és 3500 km közötti járatok esetében a kártérítés 400 EUR-ig terjedhet.
  • Az EU-n kívüli, 3500 km-nél hosszabb járatok esetében a kártérítés 600 EUR-ig terjedhet.

Példák:

  • Egy Prágából Barcelonába tartó (kb. 1350 km) repülőútért 250 EUR kártérítést lehet fizetni.
  • A Prágából Madridba tartó (kb. 1800 km) repülőút 400 EUR kártérítést jelent.
  • Egy Prágából New Yorkba tartó repülőút (több mint 6000 km) 600 euróval kompenzálható.

Fontos megjegyezni, hogy ezek az összegek a maximálisan lehetséges kártérítést jelentik, és a tényleges összeg az Ön járatának konkrét körülményeitől függően alacsonyabb lehet. Ha olyan alternatív közlekedési lehetőséget kínálnak Önnek, amely minimális késéssel juttatja el Önt a célállomásra, a kártérítés 50%-kal csökkenthető. További információért arról, hogy mekkora kártérítésre lehet jogosult, kérjük, látogasson el a kártérítésre való jogosultság oldalunkra.

Mikor jogosult kártérítésre

A kártérítés akkor jár, ha a Volotea Airlines járata több mint három órát késik, törlik, vagy ha túlfoglalás történik. Nem jogosult azonban kártérítésre, ha:

  1. Ön rendkívüli körülmények, például természeti katasztrófa vagy sztrájk miatt késik.
  2. Önt legalább 14 nappal a tervezett indulás előtt értesítik a törlésről.
  3. Ha a lekésett csatlakozó járat az Ön saját hibájából következik be, például ha késve érkezik a repülőtérre.

Ezeken a helyzeteken kívül vannak más olyan körülmények is, amelyek esetén Ön nem jogosult kártérítésre. Például, ha a járata késik, de a légitársaság időben értesíti Önt, és alternatív közlekedési lehetőséget kínál, hogy minimális késéssel eljusson a célállomásra, akkor nem jogosult kártérítésre. Egy másik példa lehet az, amikor Ön bizonyos juttatásokért cserébe önként lemondott a repülőgépen elfoglalt helyéről. Ebben az esetben Ön szintén nem jogosult kártérítésre. Azokról a helyzetekről, amelyekben nem jogosult kártérítésre, további információkat a Kivételes körülmények oldalon talál.

Hogyan kaphatok kártérítést a Volotea Airlines járatának késése vagy törlése miatt?

A kártérítés megszerzése kihívást jelenthet, de két lehetősége van:

  1. Megpróbálhat kártérítést kérni közvetlenül a Volotea Airlines weboldalán keresztül. Ez az eljárás időigényes lehet, és minden szükséges dokumentummal és információval rendelkeznie kell. Ki kell töltenie űrlapokat, bizonyítékot kell szolgáltatnia a járat késéséről vagy törléséről, és talán még a légitársaság ügyfélszolgálatával is kommunikálnia kell.
  2. Vagy mindent ránk bízhat a Refundio.hu oldalon. Mi elintézzük az egész folyamatot Ön helyett, a űrlap kitöltésétől a légitársasággal való kommunikációig. Szolgáltatásainkat úgy alakítottuk ki, hogy a lehető legkényelmesebb és leghatékonyabb legyen az Ön számára. Tapasztaltak vagyunk a légitársaságokkal folytatott tárgyalásokban, és ismerjük az összes trükköt, amellyel elkerülhetik a kártérítés kifizetését. Velünk nagyobb esélye van arra, hogy megkapja az Önt megillető kártérítést.

Ha úgy dönt, hogy igénybe veszi szolgáltatásainkat, a folyamat nagyon egyszerű. Egyszerűen töltse ki online űrlapunkat, adja meg nekünk az összes szükséges információt és dokumentumot, mi pedig elintézzük a többit. Folyamatosan tájékoztatjuk Önt a kérelem állásáról, és ha szükséges, képviseljük Önt a bíróságon. Szolgáltatásaink a "no win, no fee" alapon működnek, ami azt jelenti, hogy ha nem kap kártérítést az Ön számára, akkor Ön semmit sem fizet nekünk.

Mi a teendő, ha a légitársaság elutasítja a kártérítést?

Ha a Volotea Airlines elutasítja az Ön kártérítési kérelmét, ne essen kétségbe. Vegye fel velünk a kapcsolatot a Refundio.hu címen, és mi segítünk Önnek. Csapatunk nagy tapasztalattal rendelkezik a hasonló helyzetek kezelésében, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy Ön megkapja az Önt megillető kártérítést. Csak töltse ki űrlapunkat, és mi gondoskodunk a többiről.

Ha a Volotea Airlines járatát késve vagy törölték, ne habozzon élni jogaival. Akár saját maga dönt, akár szolgáltatásainkat veszi igénybe, fontos tudnia, hogy lehetősége van kártérítésre, amely legalább részben kárpótolhatja az utazással járó kellemetlenségekért.

Az egyes légitársaságok áttekintése