Kártérítés a Wizz Air késett vagy törölt járataiért. Akár 600 euró kártérítést is kaphat!

Nemrég utazott a Wizz Air légitársasággal, amely váratlanul késett vagy akár törlésre került? Ha igen, akkor a 261/2004/EK uniós rendelet alapján akár 600 euró kártérítésre is jogosult lehet. Azért készítettük ezt a cikket, hogy megtudja, mely esetekben jogosult kártérítésre, mekkora összegben, és mit tegyen, ha a Wizz Air megtagadja a kártérítést. Megmutatjuk azt is, hogyan juthat könnyen kártérítéshez a Wizz Airtől.

Wizz Air járat késése vagy törlése? Lássuk, mit mond a 261/2004-es uniós rendelet

Lássuk, mit mond a 261/2004-es uniós rendelet! A légi közlekedés a világ minden táján összeköti az embereket. Ha azonban a légi közlekedést járatkésések vagy -törlések zavarják, az jelentős kellemetlenségeket okoz az utasoknak. Nemcsak a hosszú várakozásról beszélünk a repülőtéren, hanem mindenekelőtt a meghiúsult tervek miatti frusztrációról.

E problémák megelőzése és az utasok jogainak védelme érdekében az Európai Unió kiadta a 261/2004/EK rendeletet. Ez a rendelet közös szabályokat állapít meg az utasoknak nyújtott kártérítésre és segítségnyújtásra vonatkozóan a beszállás megtagadása, törlés vagy késés esetén.

Hogyan vonatkozik a 261/2004/EK uniós rendelet a Wizz Air járataira?

A 261/2004/EK uniós rendelet értelmében Ön a következő esetekben jogosult kártérítésre a Wizz Air-től:

  • A járat legalább 3 órás késése: Ha járata több mint 3 órát késik, és a késés nem rendkívüli körülmények miatt következett be, a járat távolságától függően 250 és 600 euró közötti kártérítésre jogosult.
  • A járat törlése: Lemondás esetén Ön jogosult a visszatérítésre, ha a Wizz Air kevesebb mint 14 nappal a tervezett indulás előtt értesítette Önt a lemondásról. A visszatérítés összege megegyezik a járatkésés esetén érvényes összeggel, és a járat távolságától és a késés hosszától függ, amíg a végső célállomásra érkezik.
  • Visszautasított beszállás (Túlfoglalás / Overbooking): Ha a Wizz Air személyzete túlzsúfoltság miatt megtagadja a beszállást, és ezt Ön nem önkéntesen teszi, akkor ugyanarra a kártérítésre jogosult, mint késés vagy járattörlés esetén.

Figyeljen arra, hogy melyik társaság üzemelteti a járatát!

A Wizz Air cégcsoportja négy fapados járatokat üzemeltető társaságra oszlik: Wizz Air Magyarország, Wizz Air Málta, Wizz Air Abu Dhabi és Wizz Air UK. Bár úgy tűnhet, hogy ez a tény nem releváns a kártérítési igény elbírálása szempontjából, ennek éppen az ellenkezője igaz. A kártérítési igényt az uniós rendelet alapján csak akkor lehet elbírálni, ha a járat az EU-ban található repülőtérről szállt fel vagy ott szállt le, és csak akkor, ha azt az EU-ban székhellyel rendelkező légitársaság üzemeltette. A légitársaság székhelye tehát fontos szerepet játszik annak megítélésében, hogy Ön jogosult-e kártalanításra.

Ezért készítettünk néhány mintahelyzetet a könnyebb átláthatóság kedvéért:

Indulás Érkezés Légitársaság A 261/2004 szerinti követelés
Budapest Barcelona Wizz Air Hungary Igen
Budapest Abu Dhabi Wizz Air Abu Dhabi Igen
Dubai Budapest Wizz Air Malta Igen
Dubai Budapest Wizz Air Abu Dhabi Nem

Törölt Wizz Air járat - mikor vagyok jogosult kártérítésre?

Ha járatát váratlanul törlik, jogosult a kifizetett jegy árának visszatérítésére, vagy a Wizz Air köteles alternatív járatot felajánlani Önnek. Erre mindig jogosult, függetlenül a járattörlés okától. Ugyanakkor jogosult lehet pénzügyi kártérítésre is. Ahhoz, hogy kártérítést igényelhessen a Wizz Airtől, két alapvető feltételnek kell teljesülnie:

  • A hibának a légitársaságot kell terhelnie: a járattörlés nem történhet rendkívüli körülmények, például rossz időjárás miatt.
  • A lemondásról a tervezett járat indulása előtt kevesebb mint 14 nappal kell értesíteni.

További információért lásd a Refundio.hu weboldalon a Törölt járatért járó kártérítés című cikket.

Késett a Wizz Air járata - milyen esetekben vagyok jogosult kártérítésre?

Késedelmes járat esetén a helyzet hasonló, mint a törölt járat esetében. A légitársaság köteles frissítőt biztosítani Önnek a késő járatra való várakozás idejére (az ételre költött pénzt vagy a várakozás időtartamának megfelelő összegben visszatérítik Önnek, vagy a Wizz Air utalványt ad Önnek). Ha a járatára való várakozás éjszakára is elhúzódik, a Wizz Air köteles ingyenes szállodai elhelyezést biztosítani Önnek, beleértve az ingyenes repülőtéri transzfert is.

Ezen a kártérítésen felül Ön a törölt járatok esetében is hasonló pénzügyi kártérítésre jogosult. Ahhoz, hogy kártérítést igényelhessen a légitársaságtól, két feltételnek kell teljesülnie:

  • A járatának több mint három órás késéssel kell landolnia a célállomáson: Nem az számít, hogy a repülőgép milyen későn száll fel, hanem az, hogy mikor száll le a célállomáson.
  • A hiba a légitársaságot terheli: Ha a járat a Wizz Air által nem befolyásolható okok miatt késik, a kártalanításhoz való jog nem érvényesül.

A járatkéséssel kapcsolatos kártérítési igényekkel kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el weboldalunkra. A csatlakozó járat lekésése miatti kártérítésről ebben a cikkben olvashat.

Mekkora összegre vagyok jogosult törölt járat esetén?

A kártalanítás összege a járat távolságától és a késés hosszától függően változik. Legfeljebb 1 500 km-es járatok esetében az utasok 250 EUR-ra jogosultak. Az 1 500 és 3 500 km közötti járatok esetében a kártérítés összege 400 EUR. A 3 500 km-nél hosszabb, uniós és nem uniós repülőtér közötti járatok esetében az utasok 600 EUR-ig terjedő kártérítést igényelhetnek.

A 3500 km-nél hosszabb járatok esetében azonban, ha a késés 3-4 órán át tart, a légitársaságnak jogában áll a kártérítést 50%-kal, azaz 300 euróra csökkenteni. Ön tehát csak akkor jogosult a teljes, 600 EUR összegű kártérítésre, ha a késés meghaladja a 4 órát.


Mik azok a kivételes körülmények, amikor nem keletkezik kártérítésre való jogosultság?

Nem minden esetben fordul elő, hogy egy járat több mint 3 órát késik, és Ön jogosult pénzügyi kártérítésre. Azokban az esetekben, amikor a járat a légitársaságon kívül eső "rendkívüli körülmények" miatt késik, a légitársaság nem köteles kártérítést fizetni Önnek. Ide tartoznak az olyan helyzetek, mint a szélsőséges időjárási körülmények, biztonsági kockázatok, politikai instabilitás (pl. lázadás) vagy sztrájkok, amelyek befolyásolják a járat üzemeltetését. Ilyen esetekben a Wizz Air nem köteles Önnek kártérítést fizetni.

Hogyan kaphatok kártérítést a Wizz Air járatának késése vagy törlése miatt?

A kártérítésről mindig közvetlenül a Wizz Airrel lehet megállapodni a Wizz Air weboldalán keresztül. A légitársaság megvizsgálja a kártérítési igényét, és általában néhány héten vagy hónapon belül megküldi Önnek a döntésükről szóló dokumentumot. Sajnos gyakran előfordul, hogy a légitársaság elutasítja a kártérítési igényeket. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a több hét várakozás ellenére sem ír jóvá a légitársaság kártérítési összeget az Ön bankszámláján.

Ha azonban nem szeretné idejét azzal tölteni, hogy bizonytalan eredménnyel e-mailezzen és próbálja elérni a Wizz Air ügyfélszolgálatát, átadhatja ügyét a szakértőinknek, akik mindent elintéznek. Kollégáink napi szinten kommunikálnak a céggel, így ismerik a teljes folyamatot. Ön rövid időn belül megkapja a kártérítés összegét, ráadásul a Refundio lehetőség szerint előre ki is fizeti a kártérítést. Az összeg így azonnal a számlájára kerül, méghozzá kockázat és várakozás nélkül.

Ha érdekli a kártérítés, csak töltsön ki egy rövid űrlapot, és utána nem kell aggódnia semmi miatt. Mi felvesszük a kapcsolatot a légitársaság képviselőjével, és kártérítést szerzünk Önnek, akár egyeztetés, akár bírósági megállapodás útján.

Szerezzen akár 600 eurót késő vagy törölt járat esetén.

Mit tegyek, ha a Wizz Air megtagadja a kártérítés kifizetését?

Nincs ok az aggodalomra! Ha a légitársaság megtagadta a kártérítést a megszakadt járatért, mi akkor is megpróbálunk segíteni. Ügyvédeink ingyenesen értékelik az utazása körülményeit, valamint, hogy a légitársaság miért tagadta meg a kártérítés kifizetését. A legtöbb esetben még akkor is kártérítést tudunk elérni ügyfeleink számára, ha a légitársaság elsőre elutasította a követelést. Azonban mindig jobb, ha először kapcsolatba lép velünk, hogy elkerülhessük ezeket a helyzeteket.

A Wizz Air járatkésési statisztikái

Tudta, hogy 2022-ben a Wizz Airnek volt a leghosszabb átlagos késése járatonként az Egyesült Királyságon belül? Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága szerint a Wizz Air repülőgépei járatonként átlagosan 46 perc és 6 másodperc késést szenvedtek az Egyesült Királyságon és Észak-Írországon belül.

Az én járatom megszakadt, de az egy másik légitársasággal volt.

Ellenőrizze a kártérítést ingyenesen.
Ingyenes ellenőrzés